Website vs pagina de Facebook

By Evobit 3 years ago
Home  /  Blog  /  Website vs pagina de Facebook

Desi pentru unii pare simplu care este scopul unei retele de socializare si care este rolul unui website, astazi am decis sa raspundem la intrebarea des intalnita de anumiti antreprenori: de ce sa-mi mai fac un site cand pot sa postez informatiile pe facebook ?

Discutand cu diverse persoane, fie la o intalnire sau pe diverse canale online, am observat impreuna cu colegii, ca cei care detin un pub, o agentie imobiliara, magazin de mobila sau diverse firme/companii ce presteaza diverse servicii si vor sa se adreseze doar publicului din orasul in care isi desfasoara activitatea, acestia isi promoveaza serviciile prin intermediul Facebook-ului. Sa nu va ganditi ca isi promoveaza activitatea prin campanii platite si reclame targetate catre un public tinta. Nu! Isi creaza un profil normal de Facebook, fara a-l promova intr-un fel anume pe care posteaza informatii in legatura cu serviciile/ofertele lor.

Care este dezavantajul fata de postarea informatiilor pe website-ul propriu?

Fie ca va creati un profil de Facebook sau o pagina de Facebook pentru compania/serviciile care le prestati, informatiile pe care le postati pe Facebook sunt vizibile pe newsfeed in proportie de 16%. Conform spuselor specialistilor si cei care administreaza pagini de Facebook cu zeci, sute de mii de like-uri, acel procent este cu mult scazut decat 16%, undeva la 7 – 8%.

Ce inseamna acest procent? Sa consideram ca aveti o pagina de Facebook si un numar de 3000 de persoane care au dat like paginii tale. Din cele 3000 de persoane care au dat like paginii, la doar 16% dintre acestia li se afiseaza pe newsfeed informatiile pe care le-ai postat. Newsfeed-ul este wall-ul, pe care il vizualizati pentru a vedea noutati de la prietenii sau companiile pe care le urmariti.

 

Prin aceasta metoda folosita de a va “promova” serviciile, exista un singur “avantaj”, lipsa costurilor. Dar “promovarea” nu este adresata unui public tinta interesat de servciile pe care le oferiti, nu toti observa ceea ce postati, timpul pierdut in postarea pe facebook de informatii poate fi folosit in scopuri benefice serviciilor pe care le prestati si lista poate continua.

Ce avatanje va ofera un website?

– prezentarea serviciilor pe care le oferiti intr-un mod placut, facandu-le vizibile pe site printr-un design modern
– vizibilitatea totala a informatiilor catre toti cei care va urmaresc activitatea
– crearea unei legaturi intre companie si vizitatori prin comunicarea cu acestia in sectiunea de comentarii
– promovarea online a website-ului catre un public targetat, interesat de servciile pe care le oferiti
– adaugarea de sondaje de opinie prin care puteti sa aflati ceea ce doresc clientii de la compania care o detineti
– publicarea de oferte speciale pe site
– posibilitatea ca utilizatorii sa se inscrie la un newsletter
– trimiterea de emailuri utilizatorilor inscrisi la newsletter cu noile informatii si oferte

Iar lista cu avantaje poate continua. Cu o campanie buna de marketing si promovare, site-ul poate oferii numeroase avantaje fata de crearea unei simple pagini de Facebook. Costurile nu reprezinta un dezavantaj, crearea unui website si promovarea acestuia aduc beneficii companiei iar cheltuielile initiale se amortizeaza in timp.

Categories:
  Blog,
this post was shared 0 times
 000