Faci update la site? Evita urmatoarele greseli din punct de vedere SEO

Faci update la site? Evita urmatoarele greseli din punct de vedere SEO

Poate ca faceti rebranding sau sunteti in pasul in care doriti sa scoateti o noua linie de produse. Poate ca nu v-ati actualizat site-ul de cativa ani buni si e timpul pentru o schimbare majora. Oricare ar fi motivul si indiferent de domeniul in care activati, trebuie sa aveti grija ca update-ul pe care il faceti sa acorde o atentie sporita in ceea ce priveste SEO.

Actualizarea infrastructurii site-ului poate deschide cai vulnerabile ce duc la schimbari de autoritate asupra domeniului si asupra indexarii in motorul de cautare. Daca acest proces nu se face cu atentie pot fi scaderi in clasamentul cuvintelor cheie pe care site-ul rankeaza. In cele ce urmeaza incercati sa evitati urmatoarele:

 

1. Structura URL

Cea mai intalnita problema este disonanta intre url-ul vechi si structura celui nou. Aceasta disonanta este responsabila pentru un numar mare de probleme, deci, structura url-urilor ar trebuii pastrata exact ca inainte dar acest lucru ar invinge scopul de actualizare al structurii site-ului. Bineinteles acolo unde este doar de schimbare de design structura interna a url-urilor poate ramane aceasi.

Daca structura link-urilor nu se pastreaza si se doreste a se schimba inseamna ca atunci cand Google acceseaza cu crawlere noul site va observa aceasta schimbare si implicit vor fi schimbari din punct de vedere SEO ceea ce inseamna ca autoriatea link-urilor respective dispare. Dar exista o solutie pentru acest lucru: redirect 301 de la vechile url-uri catre noile url-uri, asa transferati/recastigati autoritatea.

O alta problema care intervine se refera la link-urile externe care fac referire catre site-ul tau. Fie ca le-ati construit manual sau nu, exista sute de probabile link-uri care indica catre diferite pagini din cadrul domeniului. In cazul in care adresele url asociate acestor pagini se schimba brusc fara a fi redirectionate catre noile url-uri acestea nu vor mai fi relevante.

Google ofera cateva instructiuni simple cu privire la modul de a face redirect in link-ul urmator: Change page URLs with 301 redirects

 

2. Design-ul

Inainte de a va spune dorintele in fata designerilor, despre cum doriti sa arate site-ul, culori, etc. consultati echipa de marketing. Acestia va ofera detalii referitoare la elemente de incurajare a clientilor, culori care au actiuni asupra vizitatorilor cat si idei care sa nu afecteze site-ul din punct de vedere seo. Important este sa nu luati o decizie rapida in ceea ce priveste designul si intotdeauna sa analizati parerile fiecarui departament in parte.

 

3. Schimbarea platformei site-ului

A face update unui website poate lua in considerare si actualizarea sau schimbarea platformei pe care acesta este realizat. Exista multe platforme de calitate disponibile pe piata care au avantaje cat si dezavantaje, dar, nu toate dintre ele au o structura adecvata SEO. De exemplu WordPress, este un CMS ce permite modificarea fisierelor usor, de asemenea se pot instala si configura atat plugin-uri gratuite sau cu plata care va ajuta la optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare.

Daca sunteti multumit de platforma pe care este deja site-ul vechi, puteti sa o folositi in continuare. Important este ca daca doriti sa schimbati si platoforma, este necesar ca inainte sa cercetati bine avantajele, dezavantajele si piata platformelor.

 

4. Nerespectarea strategiei de update

Update-ul site-ului este o schimbare mare si ofera posibilitatea de a rezolva o multime de probleme care le-ati observat la vechiul site. Este ocazia perfecta de a face ajustari exact in faza de realizare cat si sa stabiliti strategiile pe termen lung. Design-ul si functionalitatea noului site pot fi imbunatatite pe parcurs. Ce trebuie sa luati in considerare foarte serios, structura SEO.

Nu uitati ca un site isi vinde serviciile si produsele daca acesta are vizite, iar cele mai multe vin din traficul organic, de aceea SEO este un factor foarte important.

Daca sunteti in situatia de a face update unui website nu ezitati sa ne contactati.