Ce este seo? Ce presupune un audit seo? Ce se ascunde in spatele acestui proces ?

Ce este seo? Ce presupune un audit seo? Ce se ascunde in spatele acestui proces ?

In cele ce urmeaza vom discuta despre seo. Ce este seo? Ce presupune un audit seo? Ce se ascunde in spatele intregului proces de optimizare. Am observat ca desi sunt foarte multe persoane care stiu ca au nevoie de promovare pe internet pentru site-ul/afacerea lor, dar, sunt foarte confuzi cand vine vorba de a apela la servicii seo. Ori din experiente neplacute in trecut ori prin faptul ca nu stiu la ce sa se astepte de la acest serviciu.

 

Ce este SEO?

SEO este prescurtarea cuvantului Search Engine Optimization ceea ce inseamna pe romaneste optimizarea pentru motoare de cautare si este o subcategorie a marketing-ului online. SEO inglobeaza diferite tehnici prin care un website este propulsat mai sus in lista de rezultate date de un motor de cautare pentru diverse cuvinte cheie.

SEO inseamna o investitie pe termen lung intr-o campanie de marketing ce are ca scop scoaterea in evidenta a produselor/serviciilor oferite exact publicului caruia doriti sa va adresati.

 

Ce presupune un audit seo?

Auditul seo este o analiza amanuntita a site-ului ce urmeaza a fi optimizat. Intr-un audit seo se iau in considerare urmatoarele aspecte ce trebuie analizate:

1. Analiza cuvintelor cheie – consta in identificarea cuvintelor cheie pe care site-ul rankeaza dar si analiza cuvintelor cheie pe care competitia rankeaza. Acest pas este foarte important pentru ca prin setarea corecta a cuvintelor cheie si analiza acestora te poti adresa publicului tinta pe care-l urmaresti.

2. Analiza concurentei – prin analiza acesteia se pot face diferentieri intre site-uri chiar daca acestea urmaresc cresterea pozitiilor intr-un motor de cautare pe aceleasi cuvinte cheie. Analiza concurentei ajuta la punerea la punct a site-ului din punct de vedere al functionalitatii/uzabilitatii dar si a unei strategii de marketing si promovare in mediul online.

3. Analiza tehnica – inseamna analiza: url-urilor, tuturor tag-urilor, optimizarea imaginilor, optimizarea si imbunatatirea continutului site-ului, robots.txt, xml sitemap, crawling la nivel de site, verificare de continut duplicat, verificare versiune canonica, analiza versiunii de text a site-ului prin cache, cautare cuvinte canibalizate, www vs non-www, verificare daca exista flash, viteza de incarcare a site-ului, analiza validatii html, css: W3C validator, analiza keyword stuffing, link-uri ascunse, analiza cloaking cat si elemente de uzabilitate ale website-ului.

4. Analiza off page – aici se analizeaza profilul de link-uri al site-ului: care este viteza cu care acestea vin, page rank-ul site-ului, autoritatea paginii, autoritatea domeniului, daca vin din nise relevante, in cel fel sunt obtinute, varsta domeniului dupa care vin, alexa rank, ip, etc.

Dupa cum se observa seo este un proces complex prin care trebuie trecut un site. Seo inseamna: optimizare on page/off page, content marketing, uzabilitate. Seo a avansat foarte mult in ultimul timp si trebuie schimbata mentalitatea si gandirea asupra acestui serviciu. Un site optimizat inseamna un site ce ofera calitate si se adreseaza unui public ce cauta acea informatie/produs/serviciu.

 

De ce seo necesita intretinere lunara?

Pentru ca asupra unui site/magazin online trebuie mereu lucrat, se aduc modificari tot timpul iar acestea trebuie optimizate. Adaugarea de informatii noi pe site de tip (stire, oferta produse, reduceri) toate acestea trebuie promovate. Acele persoane care cred in afacerea lor si o vad ca pe un succes pe viitor, investesc in online si in acest serviciu.

 

Cat dureaza o campanie seo?

Pentru aparitia site-ului in prima pagina pe cuvintele cheie stabilite durata minima este de 3 luni, depinde de nisa in care acesta activeaza si concurenta. Campania seo nu are un termen fix, o campanie seo trebuie dezvoltata treptat pe o perioada lunga de timp. SEO nu trebuie confundat cu PPC – Adwords unde rezultatele sunt instante dar si plata pe masura.

Conluzie: Serviciile SEO trebuie tratate cu mare seriozitate pentru ca o abordare gresita a acestora din punct de vedere strategic sau fortarea acestora intr-un ritm alert nu atrage decat penalizari ale motorului de cautare Google iar o penalizare in mediul online inseamna lipsa vizitatorilor respectiv lipsa vanzarilor.