Avantaje vs Dezavantaje: cum gestionam produsele dintr-un magazin online care nu mai sunt pe stoc?

By Evobit 2 weeks ago
Home  /  Blog  /  Avantaje vs Dezavantaje: cum gestionam produsele dintr-un magazin online care nu mai sunt pe stoc?

De cand a inceput comertul electronic si pana in prezent, problema produselor care nu mai sunt pe stoc a devenit o intrebare foarte des intalnita pe forumurile de specialitate, bloguri, etc., iar raspunsul “nu este acelasi pentru toti.” In functie de platforma care o folositi, audienta si obiectivele care le-ati stabilit, ceea ce faceti cu produsele de pe site la care nu mai aveti stoc poate fi diferit de la site la site. Dar in general, ele se grupeaza in categoriile de mai jos:

1. Lasati produsul activ dar ascundeti buton de adaugare in cos la produsul respectiv

Acesta este unul din cele mai usoare lucruri de facut atunci cand produsul nu mai este pe stoc. Eliminati posibilitatea de adaugare a produsului in cos.

AVANTAJE:
– mentineti traficul organic venit catre acel produs;
– pastrati pozitionarea site-ului in prima pagina google pentru acel produs;
– link-urile catre acel produs inca au valoare;
– persoanele care intra pe pagina respectiva gasesc exact ceea ce cauta chiar daca nu pot sa comande, le puteti recomanda produse foarte asemenatoare de o generatie mai noua.

DEZAVANTAJE:
– anumiti vizitatori pot fi deranjati de faptul ca nu pot sa cumpere produsul respectiv;
– se incarca baza de date cu produse inactive.

O modalitate buna de a gestiona produsele inactive de pe un magazin online este de a lasa produsele online fara buton de a adauga in cos produsul respectiv, cu mentiunea in scris ca produsul nu poate fi comandat deoarece nu mai este pe stoc. De asemenea trebuie in pagina respectiva sa avem link-uri catre categoria/subcategoria relevanta si apropiata de respectivul produs.

2. Sterge produsul complet de pe site

Stergerea/dezactivarea produsului de pe site va returna o eroare 404, o varianta nu tocmai buna, dar are anumite avantaje

AVANTAJE:
– o pagina 404 bine optimizata poate ghida oamenii catre categorii de produse similare;
– langa produsele similare ce se afiseaza pe pagina respectiva inserati si un formular mic de contact pentru suportul clientilor.

DEZAVANTAJE:
– daca pagina 404 nu este optimizata majoritatea oamenilor ies imediat de pe site;
– produsele care rezulta o pagina 404 vor scadea din cautarile Google;
– link-urile aduse catre produsele ce returneaza pagina 404 nu vor mai avea valoare.

3. Redirect

Redirectul catre o noua pagina poate fi util pentru vizitatori sau poate sa ii induca in eroare, depinde unde sunt acestia redirectionati. Unele siteuri de e-commerce pun majoritatea redirecturilor catre “Home Page”, ceea ce nu este o solutie tocmai buna. Intradevar vizitatorii nu ajung pe o pagina 404, dar aterizarea pe “Home Page” este confuza atunci cand faci click pe un link si te astepti sa ti se afiseze produsul respectiv dar de fapt te trimite pe “Home Page”.

In loc sa faceti redirect catre “Home Page”, este recomandat sa faceti redirect catre pagini/categorii/subcategorii specifice. De exemplu daca produsul: Adidasi Nike Air Zoom, se afla in categoria > Barbati > Incaltaminte > Nike

Produsul “Adidasi Nike Air Zoom” redirectionati-l catre categoria “> Barbati > Incaltaminte > Nike”, sau mult mai specific, catre modelele Air Zoom daca le aveti asa categorizate pe site. Utilizatorul care a cautat produsul: Adidasi Nike Air Zoom nu va mai ajunge pe “Home Page” ci pe o pagina foarte relevanta unde i se vor afisa toate tipurile de Adidasi Nike pentru barbati din colectia Air Zoom.

AVANTAJE:
– vizitatorii site-ului aterizeaza pe o pagina cu produse foarte similare produsului care l-au cautat;
– link juice-ul va fi transferat de la pagina produs catre categoria care a fost redirectionat;
– perimiti vizitatorilor sa vada produse noi similare produsului cautat.

DEZAVANTAJE:
– aceste redirecturi dupa un timp vor disparea din cautarile Google.

Care este cel mai bun mod de a trata stergerea produselor de pe site din punct de vedere SEO? Daca aveti resursele necesare si timp, este indicat sa redirectionati fiecare produs inactiv catre o pagina prietenoasa si utila vizitatorilor, astfel facilitati procesul de cumparare a altor produse similare celui cautat de vizitatori. Cel mai important este sa trimiteti vizitatorii catre pagini de produs relevante care sa atinga obiectivele magazinului online, si anume conversia.

Pentru mai multe informatii va rugam sa ne contactati la email: contact@evobit.ro si va raspundem in maxim 24 de ore.

Category:
  Blog
this post was shared 0 times
 400