Tehnici care te ajuta sa castigi increderea in fata clientilor din mediul online

By Evobit 3 months agoNo Comments
Home  /  Blog  /  Tehnici care te ajuta sa castigi increderea in fata clientilor din mediul online

Este din ce in ce mai dificil in a face oamenii sa aiba incredere suficienta in site-ul dumneavoastra si in serviciile pe care le oferiti. Iata de ceea ce este nevoie pentru a convertii vizitatorii veniti din mediul online pe site in clienti.

Stabilirea unei relatii de incredere dintre website si vizitatori este dificila pentru orice tip de site. Atunci cand site-ul va este accesat de vizitatori, acestia se uita dupa mai multi indicatori pentru a observa seriozitatea companiei din spatele site-ului.

In cele ce urmeaza o sa discutam despre 11 tehnici care pot creste increderea vizitatorilor din mediul online in site-ul dumneavoastra, dar inainte de a studia individual fiecare tehnica in parte trebuie sa priviti in ansamblu de ce trebuie sa inspirati incredere si profesionalism in mediul online.

Oamenii fac afaceri cu cine le place si in cine au incredere. Sunt foarte multe companii pe piata in fiecare domeniu, iar pentru a iesii din acea multime trebuie sa va diferentiati prin a castiga increderea in oameni mai intai. Oamenii sunt obisinuiti sa cumpere produse sau servicii de calitate de acolo de unde ei sunt obisnuiti, de unde au incredere si de unde li se recomanda.

Internetul este cea mai puternica unealta atunci cand vine vorba de a cauta un serviciu, produs sau informatie. Asta inseamna ca este foarte important ca atunci cand cineva cauta serviciile pe care dumneavoastra le oferiti, sa va faceti vizibili foarte repede. Cum va puteti face vizibili in mediul online ? Prin diverse canale de promovare: SEO, PPC, Content Marketing, Social Media, etc. despre care o sa discutam detaliat intr-un urmator articol.

 

1. Web Design Profesional

In prima faza, nu conteaza cat de convingator este continutul de pe site, ci cat de convigator este design-ul site-ului si cat de bine este prezentata informatia. Daca site-ul nu are un design profesional, vizitatorii vor fi preocupati daca afacerea dvs. este legitima sau daca ofera servicii/produse de calitate. Daca site-ul arata profesional, cu o grafica foarte buna, informatia este usor de acesat, bine structurata si prezentata, vizitatorii vor explora site-ul mai departe.

In timp ce prima impresie este importanta in orice tip de business, prima impresie este si mai importanta in mediul online. De aceea este crucial ca site-ul dumneavoastra sa aiba un design convingator si estetic placut. Daca nu aveti cunostinte in domeniul pentru a-l realiza, cel mai bine este sa angajati un designer cu experienta. Mentionam un lucru foarte important si anume, design-ul website-ului nu inseamna si o suma foarte mare de bani investita in aceasta, design-ul poate fi si simplu dar in acelasi timp profesional. Intrebarea pe care trebuie sa vi-o puneti este urmatoarea: daca un potential client intra pe site-ul meu, acesta ii prezinta suficienta incredere pentru a cere detalii mai departe despre o posibila colaborare ?

 

2. Umanizarea paginii “Despre Noi”

Dupa ce potentialii clienti au un anumit nivel de interes despre serviciile/produsele dumneavoastra, multi vor dorii sa stie mai multe despre afacerea dumneavoastra si cultura companiei. In esenta ei vor sa stie cu cine vor face o afacere.

Pentru a prezenta mai multa incredere, includeti o scurta istorie a business-ului dumneavoastra, ce tipuri de produse sau servicii oferiti si care este filizofia business-ului.

Pagina “Despre Noi” trebuie sa contina elemente “umane” nu doar o descriere pompoasa. Puteti include certificari, sa prezentati echipa impreuna cu biografii scurte pentru fiecare membru, realizari majore si asa mai departe.

 

3. Informatiile din pagina de “Contact”

Datorita numarului destul de mare al firmelor fantoma si a schemelor de afaceri dubioase, business-ul dumneavoastra trebuie sa dovedeasca ca este unul legitim. Acest lucru il puteti realiza cu usurinta prin realizarea paginii de “Contact” in detaliu. Aceasta sa contina: numere de telefon, adresa email, adresa de corespondenta, harta Google cu adresa exacta a sediului si alte informatii.

Includerea datelor mentionate mai sus ajuta la stabilirea credibilitatii intr-un mod suplimentar in fata vizitatorilor site-ului.

 

4. Politica de confidentialitate

Furtul de identitate si scurgerea de informatii cu caracter sensibil au devenit prea comune. Este foarte important sa dovediti ca datele private ale clientilor vor ramane in siguranta atunci cand acestia fac afaceri cu dumneavoastra. Acest lucru poate fi realizat prin crearea unei politici de confidentialitate, ce poate fi atasata paginii “Despre Noi” sau se poate crea o pagina aparte, dedicata.

 

5. Repararea link-urilor “rupte”

O greseala comuna care poate duce la pierderea potentialilor clienti sunt link-urile “rupte”, adica acele link-uri care afiseaza o eroare 404 atunci cand acestea sunt accesate.

Avand un astfel de link pe site poate face ca oamenii sa se intrebe daca chiar mai aveti activitate. Este foarte important sa verificati mereu, mai ales dupa ce faceti modificari pe site daca link-urile fac trimitere catre pagini active.

 

6. Certificari si parteneriate

Un mod foarte bun de a prezenta incredere in fata vizitatorilor este acela de a prezenta pe site certificarile pe care le-ati obtinut dealungul timpului sau prezentarea partenerilor dumneavoastra.

Trebuie mentionat ca afisarea certificarilor pe site si a parteneriatelor trebuie sa poata fii verificate de catre vizitatori cu usurinta pentru a vedea legitimitatea acestora.

 

7. Social Media

Social Media reprezinta un alt mod prin care puteti oferii incredere in fata vizitatorilor care va acceseaza site-ul. Social Media ofera o multitudine de posibilitati de a comunica direct cu actualii si potentialii clienti.

O activitate moderata pe diverse canale de Social Media va poate aduce numai beneficii. Daca aveti un numar considerabil de persoane care va urmaresc profilul de: Facebook, Twitter, Google + postati acest lucru pe site-ul dumneavoastra.

 

8. Recenzii / Parerile Clientilor

Uneori, un potential client pentru a trece peste problemele de incredere fata de compania dumneavoastra are nevoie de marturiile celorlalti clienti. Marturiile clientilor multumiti de serviciile/produsele pe care le oferiti/comercializati elimina orice fel de scepticism. Pentru ca acest lucru sa functioneze, in urma fiecare colaborari este indicat sa rugati clientul respectiv sa va acorde o recenzie, astfel recenziile pozitive adunate intr-un numar cat mai mare cresc considerabil credibilitatea serviciilor/produselor pe care le oferiti.

Recenziile trebuie pozitionate fie pe o pagina de produs, fie creata o pagina dedicata acestora, in functie de nisa in care activeaza business-ul dumneavoastra.

 

9. Garantarea inapoi a banilor

In anumite cazuri, in special al celor care dentin un magazin online, tehnica returnarii banilor are un puternic impact pozitiv asupra vizitatorilor. De obicei, o politica de rambursare de 30 de zile este suficient.

Returnarea banilor nu este o pierde, ci un mare castig de incredere in fata unui utilizator care a incercat pentru prima data serviciile/produsele pe care le comercializezi, acesta fiind multumim ca i s-au returnat banii poate cumpara tot de la dumnevoastra un alt tip de produs si va poate recomanda prietenilor mai departe, dat fiind faptul ca i-ati oferit incredere la momentul potrivit.

 

10. Securizare

In cazul in care detineti un magazin online sau vindeti diverse servicii ce necesita autentificarea si plata cu cardul online trebuie sa ii oferiti vizitatorului securitatea tranzactiei.

Utilizati criptare SSL pentru a prevenii diverse neplaceri si adaugati o pictograma sau un scrut text in zona de checkout afirmand ca toate tranzactiile sunt securizate, acest lucru poate fii de ajutor.

 

11. Actualizarea frecventa a blogului

Un blog actualizat reprezinta un semn ca site-ul dvs. este bine gestionat si ingrijit. Un indiciu pentru un posibil client ca acesta va fi tratat corespunzator.

Continutul blog-ului trebuie sa fi in conformitate cu nisa in care activati, trebuie sa fie util, bine documentat si de incredere.

 

Concluzie:

Construirea increderii a potentialilor clienti este un pas foarte important pentru fiecare business online. Chiar daca nu aveti inca un brand si un renume in domeniul dumneavoastra de activitate, folosind semnalele mentionate mai sus puteti creste increderea in fata clientilor.

Daca aveti nevoie de consultanta va rugam sa ne contactati, este gratuit !

Categories:
  Blog,
this post was shared 0 times
 000

Leave a Reply

Your email address will not be published.